Új Goatskull táskák
Nagyon vagány Goatskull táskákat készítettem megrendelésre
Júliusban érkezett a megkeresés Letíciától, hogy szeretne a Goatskull táskához hasonló táskát, illetve hogy a párjának is nagyon tetszik, de ő hátizsákot szeretne.
Letíciának a már meglévő táska alapján könnyebb volt elkészíteni a tervet, csak színben és anyagban tértünk el az eredetitől. Végül a fekete szín mellett döntött, mert szeretett volna egy tartós, mindennapra használható és variálható táskát, amit mindenhez felvehet. Az eredeti Goatskull táska alapja kagylófehér struccbőrmintás, ugyanez a mintás anyag volt nekem feketében is, így ez volt a kiindulás. Kontrasztnak egy lakkfekete betétet választott, melynek fényessége szépen kiemeli a mintát és bár ugyanúgy fekete, mint az alap, fényes felülete szép kontrasztot alkot a matt testtel, amin fényes kis pöttyöcskék is vannak, így jól összeillett a kettő. Külön kérése volt, hogy a hátulján kígyóbőrmintás betét legyen, mert időközönként úgy is szeretné hordani. Nagyon különleges és egyedi lett így a hátoldala is az ezüst cipzárral és logóval. A pántot metál grafit anyagból álmodtam meg, erősítésként kis darab eredeti bőrt is rejtettem bele, hogy mindenképp tartós legyen. A koponya hímzést vastag fehér cérnával varázsoltam bele, ez mindig saját kézzel készül, nem hímzőgéppel. Aprólékos, precíz munkát igényel, olyan, mintha a varrógéppel rajzolnék.
A hímzés saját kézzel készül, aprólékos, precíz munkát igényel,
olyan, mintha a varrógéppel rajzolnék
A háromszög hímzés szürke cérnával készült, hogy ne zavarjon be a fő motívumba. Ez a háromszög tulajdonképpen a különböző dimenziókat jelképezi, és a múlt-jelen-jövő összefonódását, hiszen erre a háromszögre fonódik rá a kecske szarva, illetve a háromszög-betét vonalával együtt egy csillagszerű alakzatot alkotnak. A koponyán elhelyezett virágok a nőiességet, és az életet ábrázolják, a fényt a sötétségben, és a szépség dicsőítését.
A koponyán elhelyezett virágok a nőiességet, és az életet ábrázolják,
a fényt a sötétségben, és a szépség dicsőítését
A férfi hátizsákot teljesen a nulláról terveztem meg. Szinte mindig női táskákat készítek, így nagyon nehéz volt elvonatkoztatni, leegyszerűsíteni a dolgokat főleg úgy, hogy imádom az összetett kompozíciókat. A geometrikus alakzatok, háromszögek mind túl nőiesnek hatottak, ami nagyon érdekes, ha belegondolunk 🙂
A geometrikus alakzatok,
háromszögek mind túl nőiesnek hatottak
Szerettem volna formavilágában hasonló táskát készíteni, mint a női, de mindezt úgy, hogy minél kevesebb legyen benne a szerkezeti vonal. Így végül egy nagyon egyszerű téglatest forma született, amiben főleg a függőleges és vízszintes vonalak dominálnak. A test vastag pamutvászonból készült, melynek matt rusztikus felülete nagyon fiús lett és remek kontrasztot alkot a rusztikus felületű , fényesebb vegán bőr aljjal és matt vegán bőr fedéllel. Az aljat és a fedelet egy fekete csatos bőrbánt köti össze. Ez a függőleges vonal a kompozícióban, az alj és a fedél végződése pedig két párhuzamos vízszintes vonallal fogja közre.
A csatos bőrbánt függőleges vonalát az alj és a fedél végződése
két párhuzamos vízszintes vonallal fogja közre
Azért egy kis szögletes kerekítést tettem a fedélre, hogy különlegesebb, elvontabb legyen. Egy kisebb koponyát hímeztem a fedélre világosszürke vékony cérnával, természetesen virágok nélkül. Szerettem volna, ha kevésbé hangsúlyos a hímzés, hogy férfias maradjon a végeredmény. Letícia és párja azt szerette volna, ha a táska cipzárral záródik. Mivel nem szerettem volna, ha oldalt hajtódik a táska, így lekerekítettem a test tetejét, hogy a cipzár folytatólagosan futhasson, ez azért fontos, hogy jó nagyra lehessen nyitni a táskát, és jól pakolható legyen. Mivel a cipzár így oldalt láthatóvá vált, így az aljon is megjelenő műbőrrel szegélyeztem, hogy összefogjam a kompozíciót, és hogy ne tűnjön úgy, mintha a cipzár csak egy véletlenszerű, kötelező funkcionális elem lenne, tehát kiemeltem, és dekoratív célja is lett ezáltal. A hátizsák méreteit a megrendelő adta meg, ebbe a méretbe rajzoltam bele arányosan a vonalakat, illetve felfelé szűkítenem kellett az oldalát, mert nem lett volna szép, ha nagyon széles a fedél alatti rész, és ezáltal a fedél ráborulása is.
A cipzárt a bőr szegéllyel kiemeltem,
így dekoratív célja is lett
Azáltal, hogy a hátizsák csatos és cipzáras is egyben, így nem olyan egyszerű kinyitogatni, ezért tettem egy cipzáros zsebet közvetlenül a hátára is, amihez azonnal hozzá lehet férni, ezeket a zsebeket én nagyon szeretem, és a kulcsomat szoktam ide tenni, így sosincs olyan problémám, hogy nem találom.
A két táska nagyon szépen kiegészíti egymást. Nagyon különbözőek, teljesen más az anyaguk, formájuk, mégis nagyon hasonlítanak. A táskák végül megihlettek egy fotósorozatra, talán előhozták a vadabb énemet. Már egy ideje foglalkoztat a sminkelés, és ki is néztem egy sminket, amit magamon ki is próbáltam. Régen is nagyon szerettem stylistkodni a fotózásoknál, valószínűleg ez hiányzik kicsit, és jobb híján ezért szoktam magamat „megstilizálni”. Kicsit olyan, mint a színészkedés és a festés elegye. Megtervezek egy sminket, ahhoz egy ruhát, kiegészítőt, hajat. A fotót, amit végeredménynek elképzeltem a táska inspirálta. Azt tudtam, hogy mit akarok majd a képekkel kommunikálni: azt, hogy sok-sok minden van még bennem, hogy nagyon összetett személyiség vagyok, és sok oldalam van, ami rejtve van általában. Szerettem volna megmutatni a dark oldalamat is. Ez a stílus is nagyon közel áll hozzám, nagyon tudok vele azonosulni. Valószínűleg ezt az oldalamat most a táskákkal való munka hozta ki belőlem. Mert, ahogy már ezt sokszor el is mondta bejegyzéseimben, egy kiegészítő, ruha smink, így a táskáim is hatást gyakorolnak az emberre, érzéseire, lelkiállapotára. Ha például egy ilyen táskát hordasz, akkor bátornak, erősnek, magabiztosnak érezheted magad. Én legalábbis ezt éreztem fotózás közben